Forum

Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Rejon Wiaduktu Solidarności

"Na wiadukcie Solidarności po stronie zachodniej zaproponowano umieszczenie drogi rowerowej o szerokości 2m, oddzieloną o jezdni urządzeniami BRD. Rozwiązanie to zakłada likwidację jednego pasa ruchu dla samochodów."

To nie jest dobre rozwiązanie. Już słyszę te klątwy i widzę korki....

Jaki jest koszt rozbudowy wiaduktu o dodatkowe przęsło dla rowerów ? Nie wypowiadam się czy da się to technicznie zrobić, ale koszt pewnie za duży 🙁

 

Przy skrzyżowaniu ul. Żwirki i Wigury z ul. Łazienki przewiduje się likwidację zatoki postojowej i korektę przebiegu krawężnika.

NIE proszę.  Zatrzymuje się tam autobus , to ważny przystanek.  Po likwidacji zatoczki będzie blokował jesdnię ! Nie róbcie tego w żadnym wypadku !

Zgodnie z informacją na rys. nr 2. 5, przedmioty wiadukt jest w trakcie uzgodnienia z Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Przedstawione rozwiązanie nie jest ostatecznym. Niestety koszty rozbudowy są zbyt wysokie.

Jeżeli chodzi o ul. Żwirki i Wigury informujemy, że planowana jest likwidacja zatoki postojowej zlokalizowanej w pobliżu ul. Łazienki, a nie zatoki autobusowej. Zatoka autobusowa pozostaje bez zmian, a na jej długości zaproponowano chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym.

A to chociaż coś, bo pamiętam czasy, kiedy nie było tej zatoczki, tworzyły się okropne korki .

Generalnie jeżdzę po chodniku na moście z jednej albo z drugiej strony.  Utarło się się, że pieszy i rowerzysta nie może współistnieć w jednej przestrzeni.  Winę ponoszą rowerzyści, strasząc przechodniow agresywnym i szybkim przejazdem. Widzę niejednokrotnie jak matki chronią kilkulatka na chodniku widząc nadjeżdzający rower... A wystarczy zwolnić prawie do zera , żeby pieszy poczuł się bezpiecznie.

 

 

Zdecydowanie się z Panem zgadzamy, na przestrzeni, z której korzystają zarówno piesi jak i rowerzyści najważniejsze jest zachowanie ostrożność i zdrowego rozsądku. Dlatego duża prędkość nie jest wskazana.

Wyłączenie nitki prowadzącej z Winiar do miasta to byłaby jakaś tragedia komunikacyjna. Kilkanaście razy w ciągu dnia tworzą się tam zatory. Wystarczy przy stopie wjeżdżając na wiadukt od strony Winiar postać chwilę by przepuścić auta to już pół mostu jest zblokowane ruszającymi pojazdami. Bardzo zły pomysł patrząc na to, że aut coraz więcej!!!!!

Biuro projektowe otrzymało od WZDW (Zarządcy Wiaduktu Solidarności) negatywną opinii. Zezwolenie jest jedynie na wprowadzenie chodnika z dopuszczonym ruchem rowerowym po stronie zachodniej.